CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, December 26, 2010

H.O.L.I.D.A.Y.

ALHAMDULILLAH..

eh..ehh... kelupaan lak..
konon ritu nk cite sal UTARASELATAN tu kann ??
hehe. trlupa + xingat ..

SELATAN

10.12.2010

ayah n mak den.. den n cazen den (seroi)
gerak ke BP, johor.. umah akak den .
sblm tu singgah seremban, umah mok cik den .
jmpak lak kakak den lg sorg kek ctu.
apo laie, km gerak saing lah ke BP.
sampei BP adola pkui 5 lobehh..
pakat pengsan sumo eahh..
tmboh2 si drebar , cazen den tuhh.

11.12.2010

pg tu den n akak serta abg ipor2 den
jugak anak2 buah denn..
bekubang sakan kat taman aiq (wtworld BP)
bleyh thnla tok knk2 mndi..
den, xpueh mndi sbb den xmndi pown.
men jiruih aiq ja.. kna jugak aiq kowt. haha

afterdat, km pong gerak lah ke melaksss..
g umah my sista lg sorg (bape bnyk sista daaa!!)
brkumpoilah kami sdara mara beramai2..
makang2, semayang2..
pastu p cari homestay yg my sis book tuhh.
Alhamdulillah. sngat2 selesa .
dua bijik umah sbelah mnyebelah..
so,km dividekan laki n pompuan..
sori kepada suami isteri sbb trpksa brpisah smentara
kihkihkihh..

sudah agk petang gituu..
aku diajak oleh kakak spupu utk tmn die.
sbbnya, dia diajak pulak oleh kakak aku (yg pngantin tu)..
g umah pengantin laki..
so, km pon pegilah dgn prasaan malu yg menebal (hikhik)
mlm tu km sdara mara belah pompuan kne brarak..
tp rasa pelik pulak sbbnye km brarak bwk pngntin laki.
pttnya prmpuan ! haishh. layankan jelaa.
siap dgn mercun pom..pom..pom.. pomm. (gitu le bnyik nye)
dah tu plak kne tgk pngantin brsanding...
kne plak tepung tawar... penat bnor .. (pengantin tu ler)
pastu makang..

abis sesi makang2..
km pun blah le dri umah pngantin.
msing2 bwk haluan sndri. yg pnt blek tidoq..
si bujang2 n sorg suami org g tgk race keta..
dan km ...
g jenjalan nek cruise..
wlupn xbpe best . atleast merasa gak aku nek bot
kihkihkih.. sbbnya aku xpenah nek .
takoot..

12.1.2010

g jenjalan ke 1Daerah 1Industri.. kat **TC melaksss
mcm2 mende ada..
penat bjalan.
blek smula ke homestay..
siap2 gerak ke umah pngantin..
bekumpul kt umah sdara pngntin laki.
kira2 sume keta yg follow..
16 bijik tuhhhh.
mmg gempak lah fmly2 kami nieyh.
tu blom sume turut serta. heheh.
1 khemah hnya fmly km sja.
tu pn brlebih sbb bdk2 trpksa trnsfer k kemah len.
aku ?? makan kt longkang dgn 2 org ank buah ku.
huhuhu... kesian.. tp xpa, jnji perut kenyang.

lepas tu, km suma balek ikut hala tuju msing2.
pd mula mak n ayah aku nk blek trus..
aleh2 bila snggah kt umah sdra kt SB (sg buloh)
xjadik plak. tido ctu semalam.
so.. bsoknyalah km pulang..

da smpai umah suma PENGSAN !!

UTARA

16.12.2010

ptg tu gerak ker y** kedah.
umah akak aku .
motif sbnr ke utara sbb ayah ku ade meeting n tmn2 askar.
so, amek kptsn gerak awal shari
skurang2nye dpt gak picnic kt cna..
sbb, blakang umah my sis tu ada ayq trjun.
fuhh. nyaman ..
malam2 tme nk tdo dgar je air trjun lalu..
sejuk tataw nk habaq dahh.

17.12.2010

abg sulungku trt serta pg tu smata2 nk mndi .
so, pg tu aku pn terjunlah skali.
sejuk gilesss..

lepas tu lam kul 11 aku, ayh n mak pn blah.
g umah kwn ayah dlu..
pastu bru gerak g SP for d metng
aku kne lepak n geng2 mak time asekar dlu.
mmg bosan lak aihh..
mntg2la aku ank pencen. kih2.
xmerase idop beraskar ni, xmrase nek flight asekar,
xmrase dok lam kem tntera, xmerase pndah randahh..
sakan je depa smbang. siap tukaq resipi xthn tu.

last2 mkanan yg depa idang tu abis kt aku ja.
haha. sapa yg reunion skng ni pon tataw lahh.

btw, sngt2 fun lahh. wlupun penat .huhu ;)

0 comments:

Post a Comment

please drop your comment here . mucho gracias :)