CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 16, 2011

dilema T_T

Alhamdulillah..

trasa lama lak aku mnyepi dari blog nie..
nothing to story ler.. huhuhu..
aku kn pnganggur terhormat . hihihi
keje aku hari2 tolong mak sajer .

PA utk mak pn mulia ape kan ??
jeles jugak tgk ramai kawan2 da keje .
aku ni idok jugak lagik. hihi..

takpe, mgkin Allah bg aku masa dok n mak ayh dlu.
sian kt parents aku klaw aku da keje.
msti bosan, tmbah2 mak aku.. takde teman.
yeler, aku je ank pompuan yg ada skrng & pling pnting ank bongsu kot..
msti org pkir aku ni ank mnja , xreti nk brdikari ..
hmm. klu la org tahu pe yg aku rsa .. (trsedih pulak) huhu

hmmm. ni la yg tgh aku DILEMA kan ni..
bila xpat keje aku ingt nk la smbung blaja .
YUP, aku da apply pn utk further stdy .
BUT, bila aku cite kt mak , muka dia berubah ??
uwaaa... tros aku jd sebak pulak .
aku taw msti dia sedih . tp mak kannnn..
mne la dia nk tnjk ape yg dia rasa .
Klu boleh nak je aku blaja dekat2 n umahh .
skrng-krngnya aku bleh balek tiap2 mnggu .
tp yg dkt n aku pn tepen je la, huhu.
KURSUS2 bnyk le kt ctu .
tp oke gak an ? g KURSUS KAWEN bleh ? hik2
kira menuntut ilmu la jugak kan ? hihi ^_^
trok bnor .

& scara tbe2 aku trfikir ..
antara parents & blaja .
bg aku parents lg penting ,
nak2 mak ayh aku da tua .
ni la masa nya aku nk berbakti kt dorg .
kakak2 aku sume da ada suami msing2 .
opkos la kne pntingkan suami dulu kan ??
cuba klu aku da kawen (bleh plak cuba2, hehe)
hmmm.. SIAN mak .

ABG2 aku , 2 org da kawen.
msing2 ada family , wlupn ank laki yg pttnya kna jga .
TAPI..........
anak laki . bknnya rapat n mak .
yg bujang sorg tu jauh la pulak,
hurm, klu dia dok umah pon sma jugak .
tidoq ja keja.. baek ta payahhh..
bt mak penin lg ada lah. huhuhu..

KAKAK2 aku , msing2 jauh..
stahun 2 kali balek .
bukan dorg tanak blek,
msing2 ada suami, kerja ..

& AKU ... sngt2 BERSYUKUR .
sbb diberi peluang masak utk my parents,
jadi suri rumah wlupn blom kawen .
& ALHAMDULILLAH .
spnjang aku dok umah n mak ayah
jarang dh aku shopin2 nie.
so, duit mak ayh xla bnyk guna :)
makan pn xbnyk mana . (tgk bdn lahh)hihi

NTAH, bila aku kt umah n parents aku .
apa pn aku da xpkir ,
bju bru, kst bru, mekap, duit sume da xpnting.
guna apa yg ada sja..
JANJI , MAK & AYAH ada dgn aku :)

dorg lah KAWAN, TEMAN & KEKASIH aku .

apalah guna klaw kita blaja tinggi2 tp x berkat kan ??
insya Allah, aku akan buat keputusan yg tepat nnti ..
ni lah masa utk aku buat keputusan sendiri
GUD LUCK to me :)
mende yg remeh2 , bley blah dlu yer .. hihi
OK, gtg, take care !


p/s : mengucapkan SYUKUR menyedarkan kita bahawa tidak ada yang kebetulan dalam hidup ini. Apa yang terjadi dalam hidup kita, SIHAT & SAKIT, BAHAGIA & DERITA, BERTEMU & BERPISAH, TAWA & AIR MATA semua itu adalah ANUGERAH Allah Subhanahu Wa Ta'ala sebagai kebaikan untuk kita dan bukanlah sebuah kebetulan :)

ASSALAMUALAIKUM ^_^

0 comments:

Post a Comment

please drop your comment here . mucho gracias :)